در حکومت اسلامی! دانش آموزان استثنایی مهمترند یا طلبه ها
در حکومت اسلامی دانش آموزان استثنایی مهمترند یا طلبه ها ؟
در حالی که تحصیل دانشآموزان استان اصفهان در چهارهزار و ۹۳۵ مدرسه تخریبی انجام میشود، دانشآموزان استثنایی مدرسه «وحدت» خوانسار در غسالخانه مخروبه تحصیل میکنند.
در حالی که تحصیل دانشآموزان استان اصفهان در چهارهزار و ۹۳۵ مدرسه تخریبی انجام میشود، دانشآموزان استثنایی مدرسه «وحدت» خوانسار در غسالخانه مخروبه تحصیل میکنند.
مدارس مخروبه بر سر دانش آموزان بیش از یازده هزار کلاس درس در استان اصفهان سایه انداخته است. تحصیل دانشآموزان اصفهانی در مدرسه تخریبی «سروش» در میدان قدس، مدرسهای که کلاسهایش پنجرهای روبه بیرون ندارد و فاقد نور طبیعی هستند، مدرسه «مهرجویان»، مدرسهای که به دلیل وجود سه چاه فاضلاب کنار یکدیگر و در نهایت به دنبال ریزش چاهها دانشآموزانش آواره شدند، مدرسههای کانکسی که در خور و بیابانک دایر میشوند، مدارس تخریبی و بدون مقاوم سازی شده در فریدن و فریدونشهر، مدارس تخریبی نظنز و در نهایت مدارس تخریبی جرقویه الیا و سفلی همه و همه بیانگر این است که مدارس تخریبی اصفهان در همه نقاط استان وجود داشته و میتوان گفت درصد زیادی از دانشآموزان در سطح استان اصفهان از این مشکل رنج میبرند.تبدیل مدرسه به اداره آموزش و پرورش، دانشآموزان «وحدت» را به غسالخانه بردتحصیل دانشآموزان استثنایی مدرسه «وحدت» شهرستان خوانسار در مکانی جنب قبرستان بزرگ این شهر است.مدرسهای که به اذعان اهالی این شهرستان در قالب گزارش میدانی قبلا در محل فعلی اداره آموزش و پرورش شهرستان دایر بوده و بیش از سه سال است که به غسالخانه سابق این منطقه منتقل شده است.گفته می شود مکان کنونی مدرسه غسالخانه قدیمی شهر خوانسار بوده است که هم اکنون بعد از تغییرکاربری یکی دو اتاق غسالخانه به کلاس درس تبدیل شده است.رضا قنبری، یکی از اهالی شهر خوانسار با اشاره به اینکه ۱۰ سال قبل مدرسه ای برای دانش آموزان ساخته شد که متاسفانه هم اکنون به اداره آموزش و پرورش تبدیل و مدرسه نیز به غسالخانه منتقل شده است، میگوید: “این مدرسه تا سه سال گذشته محل تحصیل دانش آموزان استثنایی بود و این در حالی است که امروز این دانش آموزان را به محل فعلی که حالت غسالخانهای مخروبه دارد، منتقل کردهاند.وی می گوید: “مکان فعلی در گذشته غسالخانه بوده است که بعد از تغییر کاربری چند اتاق آن را تبدیل به کلاس درس کرده اند.او که معتقد است مدرسه قبلی دانش آموزان در محلی مناسب در خوانسار بوده است، میافزاید: “این در حالی است که مدرسه امروز این دانش آموزان در حاشیه شهر و در محلی که یک سمت آن قبرستان و سمت دیگر آن مزارع کشاورزی و جوی آب است، قرار گرفته که اصلا مناسب حال این دانشآموزان نیست”.اما با بازدیدی کوتاه از مدرسه «وحدت» با محیطی کوچک با سه اتاق کوچک برای بیش از ۵۰ دانش آموزی روبرو میشویم که علاوه بر مشکلات ایاب ذهابی که برای آمدن به این مدرسه حاشیهای دارند حتی سکویی مناسب برای نشست در حیاط مدرسه مخروبهشان ندارند و برای نوشیدن آب و حتی استفاده از سرویس بهداشتی در شرایط سختی به سر میبرند.
چهار هزار و ۹۳۵ کلاس درس در استان اصفهان تخریبی است
در این میان محمدحسین سجاد، مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان نیز از وجود چهار هزار و ۷۹۴ فضای آموزشی در استان اصفهان سخن به میان میآورد و میگوید: “این تعداد فضای آموزشی ۳۳ هزار و ۱۲۵ کلاس درس را شامل میشوند.وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴.۹ درصد و معادل چهار هزار و ۹۳۵ کلاس درس در استان اصفهان تخریبی است، اظهار میکند: “همچنین ۱۸.۹ درصد و معادل شش هزار و ۲۶۰ کلاس درس در سطح استان نیز نیازمند مقاوم سازی هستند. مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر ۶۵۰ فضای آموزشی جدید به مراکز آموزشی استان اصفهان اضافه شده است، ادامه میدهد: این تعداد مدرسه اضافه شده جدای از تعداد مدارس بازسازی و مقاوم سازی شده است.وی همچنین در خصوص استانداردسازی فضاهای آموزشی استان اصفهان نیز ابراز میکند: “در حال حاضر ۵۶ درصد از کلاسهای درس استان اصفهان استانداردسازی و ۴۴ درصد دیگر نیز نیازمند استانداردسازی است.
استان اصفهان ۱۶ هزار و ۳۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد
سجاد تعداد کلاسهای نیازمند استانداردسازی را ۱۲ هزار و ۹۰۲ کلاس عنوان میکند و میافزاید: “همچنین باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در سطح استان اصفهان نیازمند راهاندازی ۱۶ هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستیم. وی که از اعلام نام شهرستانهایی که مدارسشان نسبت به دیگر شهرستانها حال وخیمتری دارد،خودداری میکند،ادامه میدهد:“اما باید توجه داشته باشیم که خشکی زاینده رود و بدنبال آن فرونشست زمین در شهرستانهایی مانند فلاورجان باعث افزایش مدارس تخریبی شده است.سجاد با اشاره به اینکه در سال جاری هنوز اعتباری برای بازسازی و نوسازی مدارس استان اصفهان پرداخت نشده است، اضافه میکند: اعتبار تعیین شده برای نوسازی مدارس در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان بوده است که هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.وی همچنین به تحویل ۶۱ پروژه جدید در اول مهر ماه امسال به آموزش و پرورش اشاره میکند و میگوید: ۴۴ مورد از این مدارس با اعتبارات خیرین و مشارکت مردمی و ۱۷ مدرسه نیز با اعتبارات دولتی تحویل شده است.مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان: از شرایط فیزیکی مدارس استان اطلاعی ندارم.محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز از وضعیت موجود در فضای مدارس استان اصفهان اظهار بیاطلاعی کرده و میگوید: “من تنها میتوانم در خصوص تعداد معلمان، نحوه آموزش و مشکلات آموزشی سخن بگویم در خصوص مدارس تخصص ندارم.اما با نگاهی گذرا به مدرسه وحدت و دیگر کلاسهای تخریبی و مقاومسازی نشده استان اصفهان، میتوان دریافت که سهم بسیاری از دانشآموزان این استان نا امنی است و روح زندگی در بسیاری از این مدارس جریان ندارد.
حالا بعد از این گزارش خبری یک سوال پیش می آید که برای این حکومت دانشجو و دانش آموز استثنایی مهمتر است یا طلبه؟ آیا هرگز شنیده اید
چهار هزار و ۹۳۵ کلاس درس در استان اصفهان تخریبی است
در این میان محمدحسین سجاد، مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان نیز از وجود چهار هزار و ۷۹۴ فضای آموزشی در استان اصفهان سخن به میان میآورد و میگوید: “این تعداد فضای آموزشی ۳۳ هزار و ۱۲۵ کلاس درس را شامل میشوند.وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴.۹ درصد و معادل چهار هزار و ۹۳۵ کلاس درس در استان اصفهان تخریبی است، اظهار میکند: “همچنین ۱۸.۹ درصد و معادل شش هزار و ۲۶۰ کلاس درس در سطح استان نیز نیازمند مقاوم سازی هستند. مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر ۶۵۰ فضای آموزشی جدید به مراکز آموزشی استان اصفهان اضافه شده است، ادامه میدهد: این تعداد مدرسه اضافه شده جدای از تعداد مدارس بازسازی و مقاوم سازی شده است.وی همچنین در خصوص استانداردسازی فضاهای آموزشی استان اصفهان نیز ابراز میکند: “در حال حاضر ۵۶ درصد از کلاسهای درس استان اصفهان استانداردسازی و ۴۴ درصد دیگر نیز نیازمند استانداردسازی است.
استان اصفهان ۱۶ هزار و ۳۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد
سجاد تعداد کلاسهای نیازمند استانداردسازی را ۱۲ هزار و ۹۰۲ کلاس عنوان میکند و میافزاید: “همچنین باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در سطح استان اصفهان نیازمند راهاندازی ۱۶ هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستیم. وی که از اعلام نام شهرستانهایی که مدارسشان نسبت به دیگر شهرستانها حال وخیمتری دارد،خودداری میکند،ادامه میدهد:“اما باید توجه داشته باشیم که خشکی زاینده رود و بدنبال آن فرونشست زمین در شهرستانهایی مانند فلاورجان باعث افزایش مدارس تخریبی شده است.سجاد با اشاره به اینکه در سال جاری هنوز اعتباری برای بازسازی و نوسازی مدارس استان اصفهان پرداخت نشده است، اضافه میکند: اعتبار تعیین شده برای نوسازی مدارس در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان بوده است که هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.وی همچنین به تحویل ۶۱ پروژه جدید در اول مهر ماه امسال به آموزش و پرورش اشاره میکند و میگوید: ۴۴ مورد از این مدارس با اعتبارات خیرین و مشارکت مردمی و ۱۷ مدرسه نیز با اعتبارات دولتی تحویل شده است.مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان: از شرایط فیزیکی مدارس استان اطلاعی ندارم.محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز از وضعیت موجود در فضای مدارس استان اصفهان اظهار بیاطلاعی کرده و میگوید: “من تنها میتوانم در خصوص تعداد معلمان، نحوه آموزش و مشکلات آموزشی سخن بگویم در خصوص مدارس تخصص ندارم.اما با نگاهی گذرا به مدرسه وحدت و دیگر کلاسهای تخریبی و مقاومسازی نشده استان اصفهان، میتوان دریافت که سهم بسیاری از دانشآموزان این استان نا امنی است و روح زندگی در بسیاری از این مدارس جریان ندارد.
حالا بعد از این گزارش خبری یک سوال پیش می آید که برای این حکومت دانشجو و دانش آموز استثنایی مهمتر است یا طلبه؟ آیا هرگز شنیده اید
یک طلبه خانه در یک جای این چنینی کارش را انجام بدهد؟ البته هر دو سوال جواب از پیش روشنی دارد؟ این یک عکس از امکاناتی است که در حوزه ها برای آموزش خودشان به کار میبرند و به کار میگیرند ولی به مردم که میرسد برای آموزش آنها همین که هست کافی است و خدا را هم باید شاکر باشند که همین را هم دارند!
حتما شما هم با من هم نظرید که این حکومت را چه به علم و دانش و فنا وری این حکومت را چه به جوان و مدرسه و دانشگاه و مشکلات و معضلات آنها مگر هنوز بسیاری از مدارس در کپرها و ساختمانهای در حال ریزش کارشان را انجام نمیدهند و مگر و...
حرف اینجاست که مرده شور خانه ها همیشه جاهایی بوده اند که جوانان معمولا از آن می ترسند و با اکراه حتی به آن نزدیک میشوند و این قبیل اماکن معمولا جاهای در دسترس و عمومی نمیتواند باشد به دلی تاثیر در روحیه مردم بخصوص کودکان و جوانان. اما در حکومتی که همه تلاشش برای نا امیدی مردم محروم ایران است حتی مرده شورخانه ها برای آموزش کودکان در نظر گرفته میشود که لحظه لحظه به مرگ فکر کنند و با مرگ زندگی کنند.
این در حالی است که بهترین اماکن در کشورهای پیشرفته برای مدارس در نظر گرفته میشود. اما اینجا ایران است همه ثروت ایران خرج بیرون مرزهایمان میشود برای کشتن همسایه هایمان و در کشوری که مرگ عمومی است پس منطقی است که مرده شور خانه محل تحصیل باشد این رفت ستم بر ما!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر